--------
Урядовий портал
Верховна Рада України
Конституційний Суд України
Урядова "гаряча лінія"
БЕЗвіз
Україна-ЄС
Доступні ліки
Є ліки
Державний реєстр виборців
Житомирська ОДА
Три роки боротьби
Державна реєстраційна служба
Національне агенство з питань запобігання корупції
Антикорупційний портал
бюлетень КМУ
Державна служба України
teplo.gov.ua
інтерактивна карта
Енергоефективність Житомирщини
ОСББ
Національна дитяча "гаряча" лінія
Протидія торгівлі людьми
Зміни одне життя
« Новини

Облаштування інклюзивного простору при будівництві та реконструкції шкіл та дитсадків стане обов’язковим

Облаштування інклюзивного простору при будівництві та реконструкції шкіл та дитсадків стане обов’язковим, - Лев Парцхаладзе

Україна, школи, дитсадки, будівництво, інклюзивний простір, Лев Парцхаладзе 

1Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми, зокрема, вводить норму щодо планувальної організації інклюзивного навчального простору загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів під час їх будівництва чи реконструкції.

 

Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.

 

«Сьогодні будівлі та приміщення шкільних та дошкільних закладів не передбачають організацію інклюзивного навчання, у діючих ДБН відсутні вимоги щодо проектування загальноосвітніх шкіл та дитсадків з умовами для дітей з особливими освітніми потребами. Тому однією з найважливіших змін при оновленні цих норм стало обов’язкове облаштування безбар’єрного простору і створення всіх необхідних комфортних умов для інклюзивного навчання та розвитку дітей у звичайних навчальних закладах», - сказав він.

 

Інклюзивна освіта та безбар’єрний простір - це необхідні вимоги до організації освітнього процесу в рамках Концепції Міністерства освіти та науки України «Нова Українська Школа». Тому оновлені ДБН щодо загальноосвітніх шкіл та дитячих садків передбачають планувальну організацію:

  • створення комфортних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами - проектування класів, навчальних кабінетів, ігрових кімнат, актових та спортивних залів та інших приміщень з урахуванням інклюзивності;
  • створення умов для розвитку - проектування додаткових приміщень для медобслуговування та корекційно-розвиткових занять;
  • забезпечення безперешкодного доступу до будинків, приміщень та земельних ділянок - проектування елементів доступності (пандусів, ліфтів, підйомників, спеціальних сходів).

За словами Парцхаладзе, це надасть можливість комфортного навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами спільно з іншими однолітками та сприятиме їх інтеграції у соціум.

 

Відповідні зміни містяться у проектах ДБН В.2.2-3:201Х «Будинки і споруди. Заклади освіти» та ДБН В.2.2-4-201Х «Будинки і споруди. Заклади дошкільної освіти», які будуть затверджені найближчим часом. Оновлені норми поширюються на проектування нових і реконструкцію існуючих будинків шкільних та дошкільних навчальних закладів.

 

1

НОВ�Н�