--------
Урядовий портал
Верховна Рада України
Конституційний Суд України
Урядова "гаряча лінія"
БЕЗвіз
Україна-ЄС
Доступні ліки
Є ліки
Державний реєстр виборців
Житомирська ОДА
Три роки боротьби
Державна реєстраційна служба
Національне агенство з питань запобігання корупції
Антикорупційний портал
бюлетень КМУ
Державна служба України
teplo.gov.ua
інтерактивна карта
Енергоефективність Житомирщини
ОСББ
Національна дитяча "гаряча" лінія
Протидія торгівлі людьми
Зміни одне життя
« Новини

Особливості нарахування мінімальної заробітної плати

Особливості нарахування мінімальної заробітної плати

Житомиська область, заробітна плата, нарахування, особливості, "мінімалка" 

1Розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати –  відповідно до статті 31 Закону (в редакції Закону України від 06.12.2016 № 1774-VІІІ).

 

Також законодавством визначено вичерпний перелік виплат, які не враховуються при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру –  це доплати за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.

 

Отже, у випадку, коли працівнику встановлені доплати за роботу у важких і шкідливих та особливо важких і особливо шкідливих умовах праці, які виплачуються за результатами атестації робочих місць, доплата за використання дезінфікуючих засобів, за роботу у нічний час, підвищена оплата за роботу у надурочний час, інші виплати, визначені  в другому абзаці статті 31 Закону, то вони мають виплачуватись понад розмір мінімальної  заробітної плати (3200 гривень).

 

Всі інші складові заробітної плати, які не перелічені  в частині другій статті 31 Закону, мають враховуватись до мінімальної заробітної плати.

 

Тобто, сума індексації включається до виплат, які мають враховуватись до заробітної плати при забезпеченні її мінімального розміру.

 

Що стосується суми матеріальної допомоги, яка виплачується у розмірі середньої заробітної плати, розрахованої згідно з положенням Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100, то вона не враховується до заробітної плати для забезпечення її мінімального рівня, оскільки вона виплачується працівникові не за виконану ним роботу, а надається для вирішення соціально – побутових питань.  

 

Нагадуємо, що з 1 січня 2017 року збільшена фінансова відповідальність роботодавців за порушення законодавства про працю.

 

Довідково. 1 січня 2017 року набув чинності Закон України від 06.12.2016 № 1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України», яким, зокрема, внесено зміни до статті 265 Кодексу законів про працю України (КЗпП), якою передбачено відповідальність за порушення законодавства про працю.

 

Зокрема, юридичні та фізичні особи-підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність за порушення законодавства про працю у вигляді штрафу.

 

Передбачені частиною другою статті 265 КЗпП України фінансові санкції накладаються територіальними управліннями Державної служби України з питань праці, яка є центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

 

Штрафи, зазначені в абзаці другому частини другої цієї статті, можуть бути накладені центральним органом виконавчої влади, зазначеним у частині четвертій цієї статті, без здійснення заходу державного нагляду (контролю) на підставі рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації.

 

Виконання постанови центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, покладається на органи державної виконавчої служби.

НОВ�Н�