--------
Урядовий портал
Верховна Рада України
Конституційний Суд України
Урядова "гаряча лінія"
БЕЗвіз
Україна-ЄС
Доступні ліки
Є ліки
Державний реєстр виборців
Житомирська ОДА
Три роки боротьби
Державна реєстраційна служба
Національне агенство з питань запобігання корупції
Антикорупційний портал
бюлетень КМУ
Державна служба України
teplo.gov.ua
інтерактивна карта
Енергоефективність Житомирщини
ОСББ
Національна дитяча "гаряча" лінія
Протидія торгівлі людьми
Зміни одне життя
« Новини

Новий формат: із 1 вересня у Романівському районі запрацює перша опорна школа

Новий формат: із 1 вересня у Романівському районі  запрацює перша опорна школа

Переформатування мережі навчальних закладів та створення опорних шкіл -нині ці словосполучення здебільшого викликають нерозуміння та острах.Загалом у суспільстві реформу в освіті сприймають крізь призму страху та паніки закриття шкіл. Моя думка така, що жодну школу у селі  не можна закривати. Початкова школа, навіть якщо там є лише кілька учнів, має функціонувати!

Батьки учнів, а також вчителі побоюються, що створення опорних шкіл потягне за собою закриття навчальних закладів та втрату робочих місць. Отже, що таке опорна школа?

Відповідь на це запитання є у новому законопроекті «Про освіту», який чекає на парламентське ухвалення. Згідно з цим документом, опорна школа — це заклад освіти, що має зручне розташування для довезення дітей з інших населених пунктів, забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу. Якщо висловлюватися простіше, то це така собі школа-мрія.

Рішенням сесії Романівської районної ради від 19 квітня2016 року на базі Романівської гімназії створено опорний заклад. Створення такого закладу в районі дає ряд привілеїв навчальному закладу, покращить матеріально-технічні умови.

Опорний заклад — це школа майбутнього. Заклад, у якому є не просто спортивний зал, а спортивний комплекс з тенісним кортом, майданчиком, бассейном тощо, не просто кабінет фізики, хімії, біології, географії чи інші, а кабінети з новітньою матеріально-технічною базою, лабораторіями, навчальними майстернями, комп’ютерним і мультимедійним обладнанням, швидкісним інтернетом. Це заклад, де працюють кваліфіковані педагоги за сучасними методиками викладання. Це заклад з такою навчальною програмою, яка вчить жити, мислити, творити, розкриває потенціал дитини, розвиває її особистість. Заклад, який адаптує до життя в європейському суспільстві, підгрунтям для якого слугуватимуть досягнення української педагогіки.

Кошти від оптимізації мережі шкіл залишаються у базовій школі і можуть використовуватися керівництвом закладу на власний розсуд, для того щоб підвищити матеріально-технічне забезпечення школи та розмір заробітної платні для вчителів.

Проблеми у ефективному впровадженню функціонування опорних шкіл є і будуть. Серед них супротив батьків, оскільки повністю підтримуючи бажання навчати своїх дітей у школах нового зразка та забезпечувати їм високоякісну освіту, батьки хочуть гарантій  наявності автобусів, добрих доріг, гарантій безпеки для дітей, якісного гарячого харчування. Можу запевнити усіх батьків, що ці питання знаходяться на особливому контролі відділу освіти. Питання забезпечення гарячими обідами школярів, як здоров’язберігаючу функцію школи є одним із приорітетних.

Романівська опорна школа, згідно рішення сесії районної ради, має  філії: Товщанську ЗОШ І ст, Червонохатківську ЗОШ І-ІІ ст, Нивненську ЗОШ І-ст, Ясногородську ЗОШ І-ІІ ст, Хижинецьку ЗОШ І ст. Філії – це малокомплектні школи, реорганізовані в заклади нижчого ступеня, а учнів старших класів довозитимуть на навчання до опорної школи. В цьому є логіка. Ці діти здобудуть кращу освіту, аніж раніше. Зможуть обрати профіль і займатись у кабінетах обладнаних сучасною технікою, їх навчатимуть висококваліфіковані педагоги. Варто зауважити, що філії не є юридичними особами, а входять до складу опорної школи. Тож директор опорного закладу керуватиме навчальним процесом у них як своїм структурним підрозділом. Це величезна перевага, адже таким чином керівник зводить навчально-виховний процес у всіх закладах свого освітнього округу до одного знаменника.

За перспективним планом розвитку освіти у районі на першому етапі має функціонувати  два опорні заклади: Романівська опорна школа на базі Романівської гімназії та Миропільська опорна школа на базі Миропільської гімназії. Для цього уже зроблено певні кроки. Цьогоріч віділом освіти було придбано 2 кабінети вартістю 195 тисяч кожен: кабінет фізики у Миропільську гімназію і кабінет біології у Романівську гімназію. До кінця 2016 року планується придбання обладнання для ще не менше двох кабінетів в Романівську опорну школу. В опорній школі розпочався капітальний ремонт  спортзалу, столової, заміна вікон, утеплення фасаду.

Саме тому, батьки, які бажають кращого для своїх дітей, мають докласти усіх зусиль для того, щоб їх діти навчалися у закладі нового типу – опорній школі.

Для забезпечення підвезення учнів, які знаходяться за межами пішохідної доступності, з метою забезпечення безпечного шляху з дому до школи та у зворотному шляху, буде організовано підвіз учнів. На сесії районної ради  принято рішення про придбання 4-х автобусів на умовах співфінансування 70\30, а саме  70 відсотків — за рахунок освітньої субвенції з обласного бюджету та 30 відсотків — за рахунок коштів районного бюджету (вартість одного автобуса 1650000,00 грн), з районного бюджету виділено 1980000,00 грн на централізовану закупівлю шкільних автобусів.

Усі ми хочемо найкращого для своїх дітей. Тому вимоги до створення опорних шкіл високі. Це закономірно. Але перші позитивні кроки, я переконана, розширять коло прихильників створення освітніх округів...

 

Гаврилова О.Л.,

начальник відділу освіти

райдержадміністрації

НОВ�Н�