--------
Урядовий портал
Верховна Рада України
Конституційний Суд України
Урядова "гаряча лінія"
БЕЗвіз
Україна-ЄС
Доступні ліки
Є ліки
Державний реєстр виборців
Житомирська ОДА
Державна реєстраційна служба
Національне агенство з питань запобігання корупції
Антикорупційний портал
бюлетень КМУ
Державна служба України
teplo.gov.ua
інтерактивна карта
Енергоефективність Житомирщини
ОСББ
Національна дитяча "гаряча" лінія
Протидія торгівлі людьми
Зміни одне життя
Національна академія
« Новини

Про районний бюджет на 2016 рік

Про районний бюджет на 2016 рік

 

         Короткий  коментар про основний фінансовий документ районного бюджету на 2016 рік.

Прогноз дохідної частини районного бюджету на 2016 рік розроблений на основі норм бюджетного та податкового законодавства з урахуванням внесених змін 24.12.2015 року, які були прийняті в рамках проведення реформи місцевого самоврядування і територіальної організації влади. Основна мета запровадження змін – це забезпечення бюджетної автономії і фінансової самостійності місцевих бюджетів, зміцнення матеріальної та фінансової основи місцевого самоврядування, а також стимулювання громад до об’єднання та формування спроможних територіальних громад.

Розподіл доходів здійснюється на загальний та спеціальний фонди і бюджет розвитку у складі останнього.

Загальний фонд

Згідно з проведеними  розрахунками обсяг доходів загального фонду районного бюджету, без урахування трансфертів, прогнозується у сумі 15 млн.700 тис. грн., що на рівні фактичних надходжень бюджету попереднього року.

Найбільшим бюджетоутворюючим джерелом надходжень є податок  та збір на доходи фізичних осіб,що становить 99,8 % від прогнозного показника доходів загального фонду 2016 року.Основні чинники, які вплинуть на надходження податку на доходи фізичних осіб:

  • застосування єдиної ставки (18%) оподаткування доходів фізичних осіб, замість 15% та 20%;
  • зниження ставки оподаткування пасивних доходів (крім дивідендів) з 20% до 18%;
  • збереження ставки оподаткування дивідендів на рівні 5%;
  • ставку податку щодо оподаткування пенсій, що перевищують
  • 3 мінімальні заробітні плати, залишено без змін (15%);
  • скасування єдиного соціального внеску, що утримується із заробітної плати працівників у розмірі 3,6%, в результаті чого збільшиться база оподаткування податком на доходи фізичних осіб;
  • зниження податкового навантаження на громадян, за рахунок надання податкової соціальної пільги на рівні 50% однієї мінімальної заробітної плати до доходів, що не перевищують 1,4 мінімальної заробітної плати;
  • легалізація виплати заробітної плати та інше.

            У відповідності до статей 29, 64 та 66 Бюджетного кодексу України (зі змінами) податок на доходи фізичних осіб зараховується у наступних розмірах:

  • до обласного бюджету – 15 відсотків;
  • до районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно з законом – 60 відсотків;
  • до державного бюджету – 25 відсотків.

Загальна сума податку на доходи фізичних осіб на 2016 рік до районного бюджету планується в обсязі 15млн.670,0 тис. грн.

Усі решта податків, які надходять до районного бюджету, заплановано в розмірі 30,0 тис.грн.

Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності сплачується підприємствами та фінансовими установами, що перебувають у спільній власності територіальних громад сіл, селищ району. Прогнозні  показники на 2016рік становлять 6,0 тис.грн.

Частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучається до бюджетуРішенням районної ради від 24.04.2012 № 174 встановлено, що комунальні унітарні підприємства та їх об’єднання, які належать до спільної власності територіальних громад району, сплачують до районного бюджету за результатами своєї діяльності 20 відсотків від одержаного чистого прибутку (доходу). Прогнозні надходження заплановані на 2016 рік в сумі 4,0 тис. грн.

Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власностіРішенням районної ради від 20.07.2011 №75 затверджена  Методика розрахунку і порядку використання плати за оренду майна, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ району, згідно якої 70 відсотків орендної плати надходить балансоутримувачу майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ району, 30 відсотків – районному бюджету.Прогнозні надходження у 2016 році до районного бюджету розраховані в сумі 20,0 тис. грн. 

Спеціальний фонд

Власні надходження бюджетних установ ( плата за послуги, що надаються бюджетними установами; надходження від господарської діяльності бюджетних установ; плата за оренду майна бюджетних установ: благодійні внески тощо).Прогнозний показник на 2016 рік становить 240,7 тис. грн. Ці кошти використовуються на відповідну мету, в залежності від джерел надходжень.

Фінансове вирівнювання податкоспроможності територій

З урахуванням змін до Бюджетного кодексу України систему балансування замінено системою бюджетного вирівнювання, яка передбачає горизонтальне вирівнювання податкоспроможності територій залежно від рівня надходжень податку на доходи фізичних осіб на одного жителя.

Механізм вирівнювання передбачає, що місцеві бюджети з рівнем надходжень нижче 0,9 середнього показника по Україні отримують базову дотацію для підвищення рівня їх забезпеченості. Для місцевих бюджетів з рівнем надходжень в межах від 0,9 до 1,1 вирівнювання не здійснюється.

При розрахунку обсягу базової дотації для районного бюджету враховано:

  • наявне населення 28,869 тис. осіб;
  • надходження податку на доходи фізичних осіб до районного бюджету.

Таким чином, обсяг базової дотації у 2016 році для Романівського районного бюджету становить 6млн.  597,3 тис. грн., що менше проти  минулого року на 369,1 тис. грн.

Вважається, що система вирівнювання податкоспроможності є більш прогресивною ніж система балансування та має на меті сприяти  зацікавленості місцевих органів влади залучати додаткові надходження та розширяти наявну базу оподаткування.

Міжбюджетні трансферти

Обсяг міжбюджетних трансфертів, що надаються з державного бюджету районному бюджету,передбачено у сумі 175млн. 675,6 тис. грн., у тому числі:

  • базова дотація6 млн.597,3 тис. грн.,(менше минулого року на 369,1 тис.грн.), яка  має компенсаторний характер та забезпечує вирівнювання податкоспроможності районного бюджету за закріпленими доходами (податком на доходи фізичних осіб).       
  • субвенції із загального фонду– 169млн. 078,3тис.грн.:
    • освітня субвенція  – 36 млн. 663,8 тис. грн.,( менше касових видатків минулого року на 4 млн. 559,4 тис. грн.) 

В обсязі освітньої субвенції враховано видатки лише на утримання загальноосвітніх закладів. Середній фінансовий нормативу бюджетної забезпеченості на 1 учня становить  9 279 грн.64 коп.

За рахунок освітньої субвенції не буде здійснюватися харчування учнів у 1- 4 класах усіх категорій,  підвіз рейсовим автобусом, відрядження на курсову перепідготовку вчителів та утримання загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осіб з 1 вересня 2016 року;

  • медична субвенція  – 17,3 млн. гривень.

У  обсязі медичної субвенції враховано видатки на утримання медичних закладів первинного та вторинного рівня. Розподіл здійснено на 34 та 66 % відповідно.  Обрахована дана субвенція згідно фінансового нормативу бюджетної забезпеченості на 1 жителя в розмірі 696,1 грн.

Соціальні субвенції –   115 млн. 114,4 тис. грн., (більше проти минулого року майже у 2 рази), у  тому числі на:

  • виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом "гроші ходять за дитиною" – 1,4 млн. грн.;
  • виплату допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасової державної допомоги дітям та допомоги на догляд за інвалідами  І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу – 54,5 млн. грн.;
  • надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот –  54,8 млн. грн.(більше проти минулого року в 5,7 рази);
  • надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого  пічного побутового палива і скрапленого газу – 4,3 млн. грн.(більше проти минулого року в 2,7 рази) ;

 

   Кошти на надання пільг з послуг зв'язку, пільгового перевезення авто та залізничним транспортом та інших передбачених законодавством пільг не  передбачені в Законі  України «Про  Державний бюджет України на 2016рік.» Для надання таких пільг необхідні кошти в  сумі 559,1 тис. грн. та на погашення заборгованості за минулі роки 368,0тис.грн.

  Видатки районного бюджету

На формування видаткової частини районного бюджету впливають наступні чинники:

  • зміни у розмежуванні видів видатків між державним та місцевими бюджетами за принципом субсидіарності;
  • зміни у трансфертній і  соціальній  політиці;
  • передача  функцій методичних кабінетів інститутам післядипломної освіти та методоб’єднанням вчителів;
  • запровадження плати за навчання у дитячо-юнацьких спортивних школах, крім  пільгових категорій дітей та зменшення видатків;
  • зміна джерел фінансування закладів культури комунальної форм власності;
  • зміна  в організації безкоштовного харчування учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів;
  • відміна фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (крім закладів початкової школи), кількість учнів у яких становить менше 25 осібз 1 вересня 2016 року;
  • залишення, у рамках децентралізації,закладів дошкільної освіти та закладів культури у бюджетах сільських та селищних рад та  ін.
  • залишено без змін ресурс сільських та селищних бюджетів.

 

Видатки районного бюджету здійснюватимуться у 2016 році за  трьома напрямками:

  1. Видатки за рахунок субвенцій передбачених районному бюджету з державного бюджету. (субвенція медична та освітня)
  2. Видатки за рахунок окремих податків передбачених в районному бюджеті. (базова дотація та ПДФО)
  3. Видатки у вигляді міжбюджетних трансфертів з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування. Обсяг міжбюджетних трансфертів визначається за формулою, яка затверджується районною радою (у додатку до рішення про районний бюджет).

 Освіта

Відповідно до бюджетного законодавства видатки на утримання закладів освіти мають проводитися з двох джерел надходжень, а саме:

 

  1.  Згідно Закону України „ Про Державний бюджет України на 2016 рік” видатки на утримання загальноосвітніх навчальних закладів  будуть проводитися  за рахунок освітньої субвенції. Формула розподілу освітньої субвенції затверджена Постановою Кабінету  Міністрів України від 26.06.2015р. за № 435 «Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами».За розрахунками Міністерства фінансів України на 2016 рік районному бюджету передбачені кошти в сумі 36 млн. 663,8 тис. грн., що менше касових видатків 2015 року на 4,6млн.грн.

  Такі видатки не дають змогу забезпечити утримання усіх навчальних закладів району. Тому не уникнути процесу оптимізації та реорганізації шкіл району.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 911-VІІІ від 24.12.2015р. Розділ ІІ п 4 передбачено, що з 01.09.2016р. фінансування загальноосвітніх навчальних закладів кількість учнів у яких  становить менше 25 осіб  не здійснюється. Розділ ІІ п 6 пп.4 передбачає скорочення працівників загальноосвітніх навчальних закладів щонайменше на 10 відсотків. Розділ ІІ п 6 пп.5 передбачає  створення освітніх та культурних округів, об’єднання навчальних закладів, забезпечивши при цьому продовження роботи з оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів із скороченням їх кількості (орієнтовно на 5 відсотків за рахунок об’єднання малокомплектних шкіл, зміни їх типу/або ступеня, реорганізації тощо), підвищення наповнюваності класів.

  За рахунок окремих податків районного  бюджету(60% надходження ПДФО) здійснюватимуться видатки на:

Усі решта закладів освіти. Це заклади: позашкільної освіти, методична робота, бухгалтерія, група господарського забезпечення.Видатки на їх утримання пропонується передбачити в сумі – 1млн.772,4 тис.грн., що менше касових видатків минулого року на 314,9тис.грн.

  • Виплата одноразової допомоги дітям сиротам, яким у 2016р. виповниться 18 років (таких дітей 12 осіб). Пропонується направити на цю мету 23,2тис.грн. що на рівніминулого року.
  • Проведення оздоровчої кампанії дітей у літній період.Пропонується направити кошти в сумі 102,1тис.грн., що більше видатків минулого року на 7,0тис.грн.
  • Підвіз учнів до шкіл рейсовими автобусами. Пропонується направити кошти в сумі 269,5тис.грн., це на рівні 2015 року.
  • Харчування учнів 5-11 класів пільгової категорії – 300,0 тис.грн.

Видатки на утримання дошкільної освіти(дитячі садки) району  у 2016 році будуть здійснюватися за рахунок міжбюджетних трансфертів з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування в розмірі 7,9 млн. грн., це більше видатків минулого року майже на 1,0млн.грн.Обсяг міжбюджетних трансфертів визначено за формулою, яка затверджується районною радою (у додатку до рішення про районний бюджет).

Охорона здоров’я

Відповідно до Закону України „Про Державний бюджет України на 2016 рік”видатки місцевих бюджетів для галузі «Охорона здоров'я» фінансуються за рахунок медичної субвенції з державного бюджету.

Формула розподілу медичної субвенції затверджена Постановою Кабінету  Міністрів України від 26.06.2015р. за № 435 «Про затвердження формули розподілу медичної субвенції між місцевими бюджетами».

За розрахунками Міністерства фінансів України на 2016 рік районному  бюджету передбачені видатки в сумі 17,3млн.грн., що на рівні показника 2015 року, проте менше касових видатків минулого року на 4,1 млн.грн.

Розподіл субвенції між ЦРЛ та ПМСД проведено відповідно 66% на 34%. Тож видатки на утримання становлять:

  • ЦРЛ – 11млн. 418,0 тис.грн.
  • ПМСД – 5млн. 882,1 тис.грн.

 

Соціальний захист та соціальне забезпечення

Утримання галузі соціального захисту та соціального  забезпечення у 2016 році з районного бюджету буде здійснюватися за рахунок окремих податків районного  бюджету.

За рахунок коштів районного бюджету буде утримуватись Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Романівського району, Камінське та Миропільське відділення реабілітації.

Пропонується спрямувати видатки на їхнє утримання в  сумі  2млн.715,3 тис. грн., що більше касових видатків минулого року на 224,6тис.грн.

За рахунок коштів районного бюджету буде утримуватись Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Пропонується спрямувати видатки  в  сумі  233,9 тис. грн., що менше касових видатків минулого року на 46,8тис.грн..

На соціальний захист незахищених верств населення пропонується направити кошти в сумі 563,5 тис. грн., (що більше проти минулого року майже у 2 рази) з метою забезпечення:

  • Компенсації фізичним особам по догляду за інвалідами І групи в сумі 182,2тис.грн.;
  • Пільги інвалідам по зору за користування комунальними послугами в сумі 100,0 тис.грн.
  • Пільгове перевезення автотранспортом в межах району в сумі 100,0 тис.грн.
  • Пільги за користування послугами дротового зв’язку в сумі 50,0 тис.грн.
  • Програма підтримки учасників АТО в сумі 60,0 тис.грн. (проти 20,0тис.грн. видатків минулого року)
  • Надання матеріальної допомоги незахищеним верствам населення в сумі 60,0тис.грн.;
  • Підтримка громадських організацій (рада ветеранів, інвалідів, афганців)  в сумі 6,0 тис.грн.;
  • Програма захисту дітей в сумі 5,3тис.грн.

 

Культура і мистецтво

Утримання районних закладів галузі «Культура»  у 2016 році з районного бюджету буде здійснюватися за рахунок окремих податків районного  бюджету. Це видатки на утримання бібліотек районного значення, районного будинку культури, районного музею, школи естетичного виховання дітей, методична робота.

  Пропонується спрямувати видатки  в  сумі  2млн. 677,7 грн., що більше касових видатків минулого року на 408,9тис.грн., або 118 %.Це вагомий фінансовий ресурс.

Видатки на утримання сільських закладів культури(клуби та бібліотеки) району  у 2016 році будуть здійснюватися за рахунок міжбюджетних трансфертів з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування в розмірі 1,7 млн. грн.  Обсяг міжбюджетних трансфертів визначено за формулою, яка затверджується районною радою (у додатку до рішення про районний бюджет).

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» № 911-VІІІ від 24.12.2015р. Розділ ІІ п 6 пп.4  передбачено розширити джерела фінансування закладів культури шляхом стимулювання позабюджетного фінансування культури (налагодження зв’язків між закладами культури та бізнесом (фандрейзинг). Розділ ІІ п 6 пп.3  передбачає переведення окремих закладів на самоокупність. Розділ ІІ п 6 пп.5  передбачає затвердження регіональних планів створення культурних округів, об’єднання закладів культури забезпечивши при цьому побудову нової моделі надання послуг музеями та бібліотеками, розширення переліку послуг з організації дозвілля населення з використанням новітніх технологій; створення на базі бібліотек центрів обслуговування громадян.

 Органи місцевого самоврядування

У 2016 році районна рада буде утримуватися за рахунок надходження окремих податків районного бюджету. На її утримання планується спрямувати 980,0тис.грн. Це менше касових видатків  2015 року на 6,7 тис.грн.

Фізична культура і спорт

  Видатки на утримання галузі у 2016 році з районного бюджету будуть  здійснюватися за рахунок окремих податків районного  бюджету.

  Пропонується спрямувати видатки  в  сумі  439,0 тис. грн.на утримання ДЮСШ, що більше касових видатків минулого року на 149,6тис.грн., що становить 129%.

  Пропонується направити 50,0 тис.грн. на проведення заходів з фізкультури і спорту, що більше проти минулого року на 18,2 тис. грн., що становить  156%.

 

Інші видатки

Для підтримки об’єктів спільного користування(архів,газета) пропонується направити кошти в сумі 75,0 тис.грн. на:

  • Трудовий архів – 40,0 тис.грн.;
  • Газету – 21,4тис.грн.

На проведення державних свят – 20,0 тис.грн.

На підтримку програми полезахисних смуг – 5,0 тис.грн.

На підтримку комунального підприємства «Добробут» - 60,0 тис.грн.

На підтримку районної програми оздоровлення території від сказу – 7,2 тис.грн.

Видатки бюджету розвитку

 Видатки бюджету розвитку  заплановані в сумі 1,3 млн.грн. по наступних об’єктах:

  • для проведення  співфінансування  будівництва лікувального корпусу ЦРЛ в сумі 1,0 млн.грн.
  • для проведення спіфінансування реконструкції утеплення Романівської гімназії в сумі 0,3 млн.грн.

 

Начальник управління фінансів

райдержадміністрації                                                      Н.А.Горобець

НОВ�Н�